torsdag 7 april 2011

Det hänger på håret

Idag, när jag tittat på det tredje och senaste avsnittet av Cut & Tell, fastnade jag framför en massa make up- och hårtutorials på YouTube. Funderar på om jag ska skaffa den där boken jag önskade mig i födelsedagspresent (som tyvärr var slutsåld då). Den innehåller en massa fina vintagefrisyrer från 40- och 50-talet. Skulle vara roligt att lära sig göra lite mer avancerade frisyrer.

Idag försökte jag mig på att göra en variant med luggen. Jag har funderat lite till och från ett tag på att klippa lugg ala Bettie Page, men fegat lite. Man kan ju faktiskt fixa en sådan lugg ganska enkelt med hjälp av en locktång och hårnålar. Annars växer ju håret ut igen, om man skulle ta till saxen. Och i mitt fall lär det nog växa ganska snabbt. Egentligen borde jag ju bara köra på det... Man lever ju bara en gång! Och en liten förändring skulle vara roligt.

Vi får la se... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar