onsdag 19 september 2012

Tre veckor utan locktång

Idag har det gått nästan exakt tre veckor utan att jag lockat mitt hår, en endaste liten gång! Trodde aldrig det var möjligt, för jag trivs inte riktigt att gå runt med spikrakt hår, men kände att håret behövde vila lite från locktången. Luggen har jag också på utväxt, vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Ibland vill jag ha den kvar, och ibland vill jag ha den utväxt med resten av håret. Men jag vet ju, från tidigare, att jag verkligen avskyr när luggen växt ut en bit och man inte riktigt vet vad man ska göra av den. Då den mest är i vägen för ögonen. Just nu, i skrivande stund, funderar jag faktiskt på om jag ska jämna till den lite åtminstone. Behöver klippa topparna också, för det var ett helt år sedan jag gjorde det.

Men nu får mitt låta-håret-vila-från-locktången-projekt vara över, för jag känner mig inte riktigt som mig själv om jag inte får locka till det lite. Ska faktiskt köpa läggningsvätska och sova med pin curls. Det är mycket snällare mot håret, då man inte alls utsätter håret för värme. Jag har hört att Sivlettos eget märke på läggningsvätska ska vara bra (men den verkar inte finnas i lager). Någon som testat, som kan bekräfta detta? Eller finns det någon annan som är bra? Berätta gärna!

2 kommentarer:

  1. Jag själv använder Layrite - Grooming Spray på sponge rollers som jag sover med. Det håller hela dagen och luktar gott!

    Saknar verkligen ditt bloggande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det kanske jag skulle testa då. Tack för tipset!
      Åh, vad roligt att du gillar min blogg! :) Jag ska verkligen bättra mig när det gäller bloggandet.

      Radera