fredag 7 juni 2013

Yesterday, all my troubles seemed so far away

Hade en jättetrevlig dag igår på min kusins student. Tur att jag hade vattenfast mascara, för jag är så snyftig av mig, haha! Tyckte det gick bra ett tag och tänkte att det här är ingen fara. Men så sprang de ut till fönsterna i skolan och, ja då var det kört! Men eftersom det var så varmt igår var det nog ingen som märkte det. ;)

Hursomhelst. Igår invigde jag min ljuslila (vilket inte framkommer på bilderna dock) klänning som jag skrev om här om dagen. Till det matchade jag med svarta ballerinaskor med liten klack och min "plånboksväska" med svarta paljetter. Håret, som jag kvällen innan rullat upp i pincurls och sovit med, borstade jag ut med lite frisyrkräm (Pointfix) och tvinnade håret åt sidan. Satte dit ett blingbling hårspänne och några hårspännen med pärlor. Kunde inte bestämma mig om jag skulle ha utsläppt eller uppsatt, så jag tyckte att lösningen blev perfa! Är så himla nöjd hur färgen i mitt hår blev också. Känns lite ovant att ha så mörkt hår igen, men jag trivs bra. Jag tog en ren 3:a (mörkbrunt) men tycker att det ser lite mer brunsvart ut just nu.


Fick i uppdrag att fixa mammas hår också. Planerna gick inte riktigt som det var tänkt, så jag hade kanske 5-10 minuter på mig innan vi skulle åka. Tanken var att hon skulle få lite löshår och att jag skulle locka och sätta upp det i någon tjusig frisyr. När löshåret väl satt i, var det bara att konstatera att tiden inte skulle räcka till. Så det var bara att ta ur allt löshår snabbt och komma på någon (snabb) lösning. Mamma ville ha uppsatt så jag improviserade ihop något på ca 5 minuter. Hade nog världens sämsta hårnålar som bara vek sig hela tiden. Kände att jag bara ville ta ur allting när jag var färdig. Men allt eftersom dagen gick, och stressen lagt sig, kände jag mig ganska nöjd med resultatet trots allt. Det ska ni veta, jag är en sann perfektionist, något som jag ibland känner är en förbannelse jag fått, för det är oftast jobbigt att aldrig vara helt nöjd. Även om det också är en positiv sak då jag oftast strävar efter det bästa resultatet. Nåväl. Nog om det. Summa summarum av detta är att jag idag lärt mig att jag, trots stress, kan improvisera fram något kreativt.



Sedan fortsatte studentfirandet hemma hos min moster och kusiner. Smörgåstårta, cider, kaffe och studenttårta slank ned utan problem.

Somnade så fort huvudet nuddade kudden när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar