torsdag 26 september 2013

5-fläta

Hello lovelies!

Har haft så mycket jag tänkt skriva här den senaste tiden, men haft så lite tid att blogga. Dessutom fick jag så sjukt ont i halsen mitt i alltihopa, och har spenderat de senaste dagarna nedbäddad i min säng. Känner mig fortfarande lite hängig, men har inte tid att vara sjuk så jag försöker förtränga det. ;)

Men idag har jag i alla fall försökt mig på att göra en 5-fläta på mig själv. Det var väldigt trixigt i början, innan jag fick in tekniken. Jag kom på flera gånger vad jag gjorde för fel, och kom på en ramsa som jag repeterade för mig själv under tiden jag flätade, vilket underlättade tekniken. "Över, under, släpp. Över, under, släpp."


 Translation

Today I have made an 5 strand braid. I found it a bit tricky doing it on my own hair.  But after a while it went pretty well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar