tisdag 29 oktober 2013

For the real taste of coffee!

Häromdagen fick jag en ny kaffebryggare. En alldeles egen Moccamaster. - Och den är rosaaaa! 

Jag minns när jag såg den här kaffebryggaren för första gången. Det var på Media Markt för ca 2 år sedan. Den stod där på hyllan så fint och liksom ropade -Mig vill du ha!. Eftersom de inte direkt är gratis fick den så vänligt stå kvar där på hyllan. Mr E sa att han skulle köpa en sån till mig om jag fick ett jobb. Jag tog det dock inte på allvar, det där löftet han gav mig där i butiken. Men så fick jag ju ett jobb, och en utbildning hann jag med där emellan...

Men så åkte vi för att köpa en ny tv i helgen. Och vad står då inte så fint där i butiken (till ett väldigt bra pris dessutom) och liksom säger -Hej, kommer du ihåg mig?. Mr E sa till mig, att om jag fortfarande vill ha en sån, så fick jag ställa en på vagnen. Jag tittade storögt på honom och undrade om han skämtade. Men nej. Han hade ju lovat, sa han. Han tog en förpackning (den sista rosa) och ställde på vagnen och gick till kassan.

Idag invigde jag den. :)

Translation:
The other day I got a new coffee maker. My very own Moccamaster. - And it's pastel pink!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar