lördag 19 mars 2011

Klänningspyssel del 2

Idag har jag pysslat lite med mitt klänningprojekt igen. Nålade fast mönstret på tyget, mätte och ritade ut sömsmån och klippte ut delarna. Sedan har jag zick-zackat kanterna också, så att inte tyget repar upp sig. (Vore ju ganska trist om det hände när man lägger ned så mycket tid på att sy en klänning.)

Har haft en riktigt trevlig dag idag måste jag säga. Det var längesedan jag mådde så bra som jag har gjort idag. Solen sken så fint utanför fönstret, och snön som föll igår bokstavligen smälte bort. Var så härligt att äntligen få vara lite kreativ och skapa något med händerna. Sydde väldigt mycket förr, men sen tappade jag det ett tag. Visste ni förresten att jag ville läsa mönsterkonstruktion på Tillskärarakademin när jag slutade gymnasiet? Dessvärre gick den drömmen i kras när det visade sig att utbildningen skulle gå på en massa tusenlappar, pengar som jag på långa vägar inte hade. Nåväl.

Imorgon ska jag fortsätta med klänningen, vill så gärna bli klar med den! Men nu ska jag krypa ned i sängen och spela Angry Birds innan jag somnar. Natti natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar