söndag 4 november 2012

Halloween Cupcakes

Fick för mig att baka cupcakes igår kväll. Det blev Halloween Cupcakes, men det fick bli efter det jag hade hemma. Hade lite lösgodis hemma som Emil hade köpt dagen innan, så det fick bli hjärnor på med lite låtsasblod för effektens skull och svart strössel. Hade jag haft mer hemma, som typ hallon eller citron hade jag gärna haft det i själva kakan, för de blev hemskt söta. Nästan lite på gränsen till så söta att det blir bittert. Men de blev ju helt okej visuellt i alla fall. Själva sockerkakan är i choklad och vanilj.



2 kommentarer:

  1. Åh! Jättefina cupcakes!
    Måste bara få fråga vad du har för recept på glasyren.

    Saknar ditt bloggande, jag är inne minst en gång per dag för att se om nåt nytt har hänt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket!
      Det är en cream cheese-frosting, och receptet kommer här:

      60 g mjukt smör
      5 dl florsocker
      1 tsk vaniljsocker
      1 msk pressad citronsaft
      100 g Philadephiaost

      Sen kan man låta den vara som den är eller ha i valfri karamellfärg.

      Radera