söndag 29 september 2013

Knocked out

Hello lovelies.

Idag har jag legat i min säng hela dagen, med undantag när jag transporterade mig själv till soffan istället. Är helt knockad av den här förkylningen. Stannade hemma från jobbet idag, och nu såhär i efterhand var det nog ett klokt val. Imorgon är det skola igen. I ärlighetens namn har jag ingen aning om hur jag ska orka med det. Men jag har liksom inget val. Jag bara måste dit imorgon! Och då ska vi lära oss 20- & 30-talsfrisyrer, något jag längtat som mest över att få lära mig på hela utbildningen. Så nej, det finns inget alternativ att stanna hemma, hur dåligt jag än mår imorgon. Min gulliga svärmor ska följa med mig och sitta hårmodell också. Ska bli trevligt med sällskap. Så jag hoppas verkligen att jag mår lite bättre imorgon. Fram tills dess ska jag bara vila, vila och vila.

Har beställt lite nya kläder och skor idag. Måste verkligen köpa mig en höstgarderob. Köpte två nya kjolar som man kan ha någon snygg top eller blus till, och till det strumpbyxor och någon varm cardigan. Ska köpa mig ett par cardigans också och några par strumpbyxor så klarar jag mig nog en bit.

Skorna hade jag tänkt beställa i svart också. Men de var slut i svart i min storlek, så det fick bli bara de bruna. Om de är sköna kanske jag beställer de i svart om de kommer in i lager igen. jag är en sucker för mormorskängor. Hade även tänkt beställa en kappa, men kunde verkligen inte bestämma vilken färg jag ville ha, så jag struntade i den.

Nu ska jag koka mig en kanna med något gott te med honung, tända värmeljusen, och titta på någon film med Mr E.

Ha en fin kväll alla fina!





1 kommentar:

  1. Hej!
    Gillar din stil!
    Jag undrar varifrån kängorna är?
    Letar efter likadana i brunt.
    Tack!

    SvaraRadera