fredag 21 oktober 2011

Dagens frisyr: Fiskbensfläta

Nu har jag lärt mig göra en sk. fiskbensfläta. Försökte fota, men det är ju lite småknepigt när man är ensam, så det fick bli en från min smutsiga badrumsspegel. Det är ganska lätt att göra, men tar lite tid om man har långt hår (beroende på hur stora slingor man tar).

Det man gör när man ska fläta en sådan fläta är, att istället för att dela in håret i tre delar, som man gör när man ska fläta en vanlig fläta, så delar man bara in håret i två delar. Sedan tar man en liten (eller stor) slinga från den ena sidan (ex. sid A) och flyttar den till den andra sidan (ex. sida B), och sedan tar man en slinga från sidan B till sida A. Och så håller man på tills man fått den fläta man vill ha. Jag hoppas ni förstår hur jag menar? Kan ev. försöka mig på att göra en tutorial, antingen video eller foton. Vill ni ha en sådan, eller förstod ni min virriga förklaring? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar