fredag 13 januari 2012

En gammal klänning blir ny

Idag har jag sytt en klänning. Jag hittade den här gamla klänningen i min garderob. Den har hängt där ett bra tag, fick den för några år sedan när min syster tänkte kasta den. Det är min mormors gamla klänning. Jag gillade tyget, men inte modellen, så därför tänkte jag att den behövde en makeover.

Jag har sprättat, och klippt, nålat, mätt och sytt. Svurit några gånger har jag också gjort, för det tyget må vara fint, men förjäkla svårt att sy i! Ville inte alls samarbeta med mig, men tillslut vann jag fighten. Tyckte att en 50-talsmodell skulle vara fint, så därför fick det bli en sådan.

Bilderna är väl lite sisådär. Men man ser väl på ett ungefär hur den ser ut? Den är i alla fall gul, med små svarta prickar. Man kan ha det svarta sidenbandet i midjan eller det tillhörande, matchande skärpet.

Vad tycks?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar