onsdag 6 november 2013

Hårnät

Något jag tyckte var superroligt att lära mig när jag gick min hårstylistutbildning, var att arbeta med hårnät. Hårnätet är enligt mig verkligen underskattat, och inte alls bara gamla tanter som använder när de lägger sina papiljotter. Man kan skapa otroligt avancerade och häftiga frisyrer med hjälp av ett eller flera hårnät!

Har spånat på lite idéer kring en frisyr jag skulle vilja testa, som är med flera hårnät. Så fort jag köpt på mig ett lager med hårnät ska jag testa att göra en sådan. Visar såklart här sen!

I går försökte jag mig på att göra en slags 20-talsinspirerad frisyr och make up. Det tråkiga med mörka hår är att man inte ser detaljerna så bra. Hade i alla fall gjort vågor i luggen (som såklart inte syns) och satt upp resten av håret med hjälp av just ett hårnät.

Translation:
Something I find very interesting and fun to do is to create hairstyles using hair nets. You can create amazingly sophisticated hairstyles using one or more hair nets.

Yesterday I made this 20's inspired hairstyle with waves (that you unfortunately can't see in the picture because I have very dark hair) and the rest of the hair is made with a hair net.


1 kommentar:

  1. Åh va fin du är! Vart köper du hårnät? Är ute efter riktigt fint hårnät som man kan slänga upp håret i lite snajdigt. Det är ju som du säger - himla underskattat och praktiskt! Vi hade kanonbra hårnät på frisörskolan men det är ju ett par år sen... Fin blogg förresten!

    SvaraRadera