måndag 4 november 2013

Vintage halvmånenaglar

Försökte mig på att göra halvmånenaglar nu ikväll. Det var lite pilligt må jag säga. Men för att vara första gången tycker jag att det blev rätt skapligt. Jag tycker att det är så himla fint! Är nog en av mina favoritmanikyrer. Halvmånenaglar var väldigt populärt på 30- och 40-talet.

Jag är inget stort fan av långa naglar -på mig själv. Men tycker att det är fint på andra (i skaplig längd då förstås. Tycker att klolånga naglar är himla fult). Den här manikyren tycker jag är fin på både långa som korta naglar. 

Använde mig av helt vanlig tejp, en sax att klippa formerna med, ett rött och ett transparent nagellack.

Translation
I tried to do half moon vintage nails this evening. It is one of my favourite manicures. It was very popular in the 30's and 40's and is perfect for both long and short nails.

For this I used sticky tape, a pair of scissors (to cut the shapes with), a red and a transparent nail polish.






2 kommentarer:

  1. Läste i Vintage Hairstyling om liknande naglar. Då klöpp man naglarna lite spetsiga, men liksom en trubbig spets. Sen målade man nageln röd och doppade en pensel i vatten som man tog bort nagellacket längst in med. Sen målade man toppen/spetsen med vitt lack. Riktigt snyggt, men pilligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det finns en del varianter på halvmånenaglar. Tycker att de lite spetsigare naglarna är fina. Tycker även det är jättefint när man gör halvmånen till en hjärtformad form istället. Supersnyggt om toppen är lite spetsigare!

      Radera