torsdag 8 maj 2014

Vintagefrisyrer - The book!

Eftersom jag inte skrivit mycket här den senaste tiden, är det mycket som jag inte hunnit skriva. (Jag använder mig mest av Instagram numer.) Förlåt för det!

Som ni vet, så nämnde jag förut (läs här) att jag fått den stora äran att medverka i den jättebra och fina boken "Vintagefrisyrer" av Emma Sundh, Sarah Wing och Martina Ankarfyr. Var jätteroligt att se det färdiga resultatet! Som jag varit nyfiken sedan vi fotade i augusti förra året. Bilden är lite Audrey Hepburn-inspirerad. Och jag har fått höra att jag påminner väldigt mycket om henne, vilket gör mig så himla glad eftersom det är en av mina största förebilder.

Den sista helgen i mars, var det Uppsala Vintagefestival. Jag hade fått förfrågan av arrangörerna via bloggen faktiskt, om jag ville vara med och jobba som vintagefrisör/stylist, och självklart tackade jag ja! Det var superroligt att snurra en massa hår. Fixade frisyrer på arrangörerna, volontärerna (en del av dem) och modellerna till modevisningarna som gick i 60-tal. Ska visa bilder därifrån senare!

Men back to the Vintagefrisyrer. Jag träffade i alla fall på Emma Sundh där. Så himla trevlig tjej den där Emma. Hon signerade i alla fall ett extra kapitel i min bok till mig.

Nu ska jag dricka kaffe!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar