måndag 19 september 2011

Blommor och spetskanter

Idag köpte jag två nya blommor till köksfönstret. Jag var egentligen ute efter en annan sorts blomma, men det verkade inte finnas såhär års. Hittade i alla fall två fina som fick följa med hem. Jag kände att jag ville ha något nytt i köksfönstret, eftersom mina fina oridéer (som blommar något otroligt på våren/sommaren) tyvärr slutat blomma. Hade två stycken fina krukor som bara stod tomma, så det passade ju perfekt till de nya blommorna. Jättesöta. De är vita med en liten spetskant upptill. Jag köpte sådana till mamma på Mors dag nu senast.

Annars har jag pysslat lite med att sätta spetsband med etiketter på mina förvaringsburkar som jag har bl.a. socker, mjöl och havregryn i. Det blev fint!

Mer pyssel än såhär lär det nog inte bli de kommande två veckorna. Jag lär nog sitta fastklistrad i mina skolböcker, för nästa vecka har jag en tenta att skriva. Kommer nog dock hinna med att baka en tårta till helgen, då vi firar herrn min lite igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar