söndag 18 september 2011

Födelsedagsspeldag

Idag fyller världens bästa Emil år! Så jag klev upp strax innan klockan åtta i morse och ställde mig i köket och bakade scones, kokade ägg och te, och dukade fram olika marmelader och pålägg och tände lite ljus. Sedan tog jag med mig mitt stora röda paket med vita prickar på, och sjöng "Ja må du leva...". Han fick en popcornmaskin av mig.

Efter frukosten slappade vi och spelade Wordfeud tills klockan blev så pass mycket, att det var dags att göra sig iordning. 

Sen fick vi besök av Emils bror och kompis. Vi åt födelsedagslunch (pizza) och spelade spel. Amazing Labyrinth, Talisman och Mario Kart hann vi med. Det var första gången jag spelade Talisman dock, -och så vinner jag! Nybörjartur, eller vad?

Avslutade med att titta på film och äta godis. Men nu ska jag alldeles strax sova. Det har varit en bra helg!

(De två första bilderna är fotade med min mobil, så kvalitén är kanske inte tipptopp.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar