fredag 16 september 2011

Workshop

Igår åkte jag till Stockholm för att gå på workshop och lära mig lite om Vintage Hairstyling. Det var en jättetrevlig kväll med trevligt folk och jag lärde mig massa nya saker och fick lite tips på vad man kan göra för frisyrer när man har så långt hår som jag. Dessutom lärde jag mig lite locktekniker hur man på bästa sätt lockar håret och får lockarna att hålla. Provade även på att göra sk. finger waves (vet att min farmor var en hejare på det). Det var lite småknepigt, men jag ska visa en bild senare på hur frisyren blev på min "modell". Workshopen höll Madelin Downey på Sivletto.

Bilder kommer så snart jag orkar redigera dem. Men jag bjuder på en bild från igår kväll, när jag hade hunnit ta ned halva sidan av min frisyr jag fick.


2 kommentarer:

  1. Guud så fint! :D Jättefin bild på en jättefin systerdotter ;)

    SvaraRadera