tisdag 15 november 2011

Dagens frisyr

Hade lite tråkigt, så jag ställde mig i badrummet och fixade lite med håret. Dessvärre är frisyren inte nygjord då jag fotade (mitt hår ser för övrigt jätteljust ut på bilden, haha). Men detta får duga!

Jag har helt enkelt bara använt lite fantasi när jag gjorde den här 40-talsinspirerade frisyren. Det är en fördel om håret är lockat. Sedan tar man tre stycken slingor (eller hur många man vill) och gör sk. Pin Curls av dem och fäster med hårnålar. Sedan tvinnar man resten av håret på sidan, och likadant på andra sidan och fäster med hårnålar. Håret som blir kvar rullar man ihop och gör en bulle/knut och fäster med hårnålar och ev. knutnålar. Sedan kan man sätta en fin liten hårblomma i, eller bara låta det vara som det är. Spraya med massa hårspray. Voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar