måndag 14 november 2011

En helg full av firande

I Lördags firade jag och Emil 10 år. Men eftersom hans bror fyller år samma dag, firade vi honom istället. Det var himla trevligt. Vi åt god mat, fikade och umgicks med hans släkt. Det är alltid trevligt!

Så igår gick jag och herrn och åt 10-årsmiddagAkropolis. (Det är nog den bästa restaurangen i stan, skulle jag vilja påstå. Har så himla god mat, och så är det mysigt där.) Vi fick ett av deras bästa bord, lyx! Jag var så himla sugen på kött, så jag tog grillad biff med persiljesmör, rödvinssås och pommes frites, och Emil tog fasán med apelsinsås och potatisgratäng. Till efterrätt åt vi varsin Banana Split. Mätta och belåtna åkte vi hem och tittade på film. Sedan slocknade jag så fort mitt huvud nuddade kudden. 

Och just ja! Jag fick en jättefin present också. Jag hade aldrig i hela mitt liv kunnat ana att han faktiskt hade köpt den jättefina kappan jag hittade förut, men inte hade råd med. Han är för himla söt, och jag känner mig riktigt bortskämd ska jag erkänna.

Nu ska jag göra något så glammigt som att diska ett ton med disk, och sedan gå till affären och handla ingredienser till kvällens middag som jag ska göra sen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar