lördag 22 september 2012

Då var det klippt!

Ställde mig, efter många om och men, i badrummet ikväll och kapade luggen. Den här gången klippte jag den mer rakt av, istället för i U-form (aka. Bettie bangs) som jag hade innan. Men jag stylar den fortfarande med plattång, men nu slipper jag stå och svära i 30 minuter för att den inte får den form jag vill ha! Jag kan ha den utan att styla den också såhär, vilket är skönt då jag inte hinner/orkar styla den. 

Bild kommer kanske imorgon, då jag ändå tänk fixa håret. Ska nämligen på kalas då. Tänkte även om jag skulle slänga ihop en liten hår-tutorial på enkla, men snygga uppsättningar som jag brukar göra. Skulle det vara intressant?

Nu ska jag måla naglarna.

2 kommentarer:

  1. Gör gärna en tutorial på håruppsättningar!

    För att jag ska få rätt form på min lugg så brukar jag föna håret upp och ner och sen platta till den i en böjd rörelse (med plattång). Den får bra volym och blir jämn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ska se om jag kan knåpa ihop någon :)

      Jo, så gör jag också när jag stylar luggen. Men ibland vill den liksom inte riktigt samarbeta ändå. Ibland går det himla bra, det beror på hur lång luggen blivit också. Helt hopplöst när den vuxit ut en bit att forma den.

      Radera