söndag 9 september 2012

Tapetval och inredningstankar

Har varit så himla dålig på att blogga. Dessvärre känns det som att jag börjar alla mina blogginlägg med att skriva så. Men nu så!

Vill så gärna få hemtrevligt och ombonat hemma. Väntar fortfarande på att målaren ska höra av sig om när det är dags att tapetsera hela vårt hem. Känns kul att få fräscht överallt, men när det kom till biten att välja tapeter blev det lite jobbigt dock. Vi fick två pärmar att välja ifrån. Det var ingen Wow-känsla man fick när man bläddrade genom alla tapetprover direkt. Och alla tapeter vi väl tyckte var fina, såg likadana ut, eller åtminstone påminde om varandra. Och sen är det ju det där med att förvandla och kunna se hur en tapet kommer se ut på en hel vägg, av ett litet A4-prov. Men det blir nog bra. Valde ljusa tapeter i hela lägenheten eftersom vi har så mörka golv.

Hittade två fina lampfötter och en fin lampskärm häromdagen, som både jag och min andra hälft gillade. Vet dock inte riktigt vilken av lampfötterna det blir, men det visar sig. Tänkte köpa två och ha i vardagsrumsfönstret sen. Sen blir det lite nya kuddar i soffan också och så kanske jag syr nya lampskärmar till den trearmade golvlampan.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar