söndag 3 april 2011

Dragkedja

Är det inte typiskt att man inte får på pressarfoten man ska använda för att sy dit ett blixtlås. Jag satt och försökte i en halvtimme igår innan jag gav upp. Jag fick bort standardpressarfoten, den går att få bort och sätta dit, hur enkelt som helst. Dessutom är den ju i metall, medan de medföljande pressarfötterna är i plast. Kanske har det något med saken att göra? Jag fattar fortfarande noll kokosboll, för det borde ju, logiskt tänk gå att sätta dit dem precis exakt likadant som standardfoten.

Nåväl. Jag sydde dit dragkedjan med den vanliga pressarfoten. Det gick helt okej, man fick bara ta det lite lugnare med gasen bara, haha! När jag sedan sydd på hela dragkedjan och ska prova klänningen (vilket jag gjorde innan jag sydde fast kedjan och bara hade nålat fast den) så är den för stor! Så idag måste jag sprätta upp allt och sy om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar