söndag 10 april 2011

En trevlig helg

Den här helgen har varit trevlig. I Lördags åkte jag och herrn min iväg på en liten biltur. Vi hamnade i Örebro, men vi var inte där så länge. Besökte Sweet Posion medan vi var där, men jag hittade ingenting där. Vi köpte i alla fall två filmer. Törnrosa och Alice i Underlandet

Påväg hem till Eskilstuna kom Emil på den briljanta idén att åka in till Arboga och ta en fika på Café Saga. Mycket bra idé för det var en mycket god bakelse och kaffe där, för att inte tala om vilket mysigt café. De hade en jättefin antik soffa där och fina tavlor på väggarna. 

När vi kom hem gjorde vi iordning en god sallad till middag och sedan åkte vi över till Emils föräldrar och spelade spel.

Idag har jag sytt vidare på min klänning. Imorgon tror jag att den blir klar. Nu har jag bara axelbanden och fållen nedtill på kjolen kvar, sedan är den färdig. Det är inte den bästa klänning jag sytt, och det syns att det var ett tag sedan jag hade symaskinen framme. Men sedan var inte tyget det bästa att så på heller. Nästa gång ska jag sy en annan modell, och köpa ett bättre tyg med bättre kvalité. Jag tänker mig något sött, somrigt tyg. Åh, det är så kul att sy!

Kommer nog lite bilder på klänningen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar