lördag 2 juli 2011

Trevlig dag i Stockholm

Idag åkte jag och herrn min en sväng till Stockholm. Det var längesedan vi var lediga båda två helt och hållet på en helg, så vi bestämde oss för att hitta på något skoj.

När vi kom fram tog vi en promenad till Södermalm. Först gick vi till Sivletto, för Emil behövde köpa ny pomada, och jag ville också kika lite där. Efter att han hade köpt sina pomador, traskade vi vidare till Daisy Dapper. Jag hittade många fina saker, men tyvärr fanns det inte i min storlek. Men jag köpte i alla fall en bok (Vintage Hairstyling) jag velat ha ett bra tag, men som varit slutsåld. Jag fick den vackert inslaget i rosa silkespapper, så fint!

Efter det gick vi en sväng genom Gamla stan. Herrn köpte en massa serietidningar och sedan bestämde vi oss för att leta upp ett café så vi kunde vila våra fötter och dricka en iskall cola och kanske äta någon sötsak också. Dessvärre var inte colan vi fick särskilt iskall, men den slank ned ändå. var så himla hett idag! Det var skönt att vila mina stackars värkande fötter. Tog mina röda ballerinaskor och av någon konstig anledning, trots att jag använt dem nästan hela föra sommaren och väldigt ofta nu, så får jag fortfarande skavsår.

Nu är vi i alla fall hemma igen, och har precis ätit lite mat. Snart blir det nog att slänga sig i soffan och äta fruktsallad och titta på film resten av kvällen. Men först ska jag ta mig en dusch och plåstra om mina stackars fötter...

2 kommentarer: