söndag 31 juli 2011

Målar du? Jag målar!

Jag gick upp vid åttatiden imorse och fick för mig att jag skulle måla tavelramar och en hylla i köket. Så jag tog fram färg, pensel och gamla tidningar och satte mig på balkongen och fixade. Jag gjorde om två stycken svarta ramar jag köpte på IKEA för en herrans massa år sedan. Eftersom de är svarta passar de inte riktigt in i mitt kök. Jag målade dem vita, två lager blev det. Jag ville att penseldragen skulle synas, och gjorde dem inte heller helt täckande vita med flit, eftersom jag ville ha en lite lantlig, old look på dem. När de hade torkat, tog jag fram en kniv och liksom "repade" dem lite, så att de skulle se lite slitna ut. Jag är väldigt nöjd, faktiskt!

Sen skruvade jag ned min mörbruna hylla, som inte heller passar in i köket längre, och målade den vit. Ville ha samma effekt här, penseldragen skulle synas och jag målade den inte helt täckande heller. Dock lät jag bli kniven på hyllan. Tyckte den blev fin som den var utan sån effekt.

Så, nu står mina fina ramar med söta Cupcakes-motiv på hyllan, samt två ljuslyktor, en gammal flaska, min fina burk som jag köpte nyligen som jag hällt havregryn i, samt lite annat.

Bilderna gör inte ramarna och hyllan rättvisa, då de är mycket finare i verkligheten. Ville bara påpeka det :)

Nu ska jag gå och lägga mig, ska upp jättetidigt imorgon!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar