tisdag 2 augusti 2011

Gårdagens heldagsutflykt på havet

Igår åkte jag med mina föräldrar och mina syskon en sväng till Åland via Eckerölinjen. Jag gick upp runt kvart i fem och åt frukost och gjorde mig iordning. Sedan släppte Emil av mig hemma hos mamma vid sextiden när han skulle åka till jobbet.

Efter lite felkörningar hit och dit, en kokande bil och en väldigt lång biltur, var vi äntligen framme vid båten. Jag satte mig på däck och njöt av solen.

När vi kom fram åkte vi till Mariehamn och kikade. Mina syskon och pappa var hungriga och gick och åt, medan jag och mamma mer var sugna på kaffe, så vi gick och fikade. Vi satt ute, och precis vid caféuteserveringen satt det en man och spelade dragspel :) 

Hittade senare så himla fina ugnsformar! Särskilt två stycken fastnade jag för, en mintgrön hjärtformad pajform, och en avlång rosa ugnsform. Dessvärre var dem ganska dyra. Men gissa vem som hade en generös och snäll pappa igår? Han köpte den mintgröna hjärtformade pajformen till mig! Jag blev så himla glad, det var verkligen jättesnällt. Jag log hela vägen till bilen. Tack snälla pappa! 

På båten tillbaka gick jag och mamma och åt varsin pizzaslice med pizzasallad. Jättegott! Efter det tog vi en runda i Taxfree shopen. Men jag jag fattar inte riktigt grejen med dem längre, för det är inte alls särskilt mycket billigare där än på land. Köpte i alla fall med mig lite godis till Emil.

Kom hem jättesent och stupade i säng direkt när jag kommit genom ytterdörren. Var så trött! 

Mammas och mitt fika. Kaffe med en jättegod bulle som smakade lite mellan kanelbulle och donut/munk.



Min söta mamma :)

Den fina ugnsformen jag fick av pappa! Älskar den.

1 kommentar: