torsdag 7 augusti 2014

En salig cocktail av blandade känslor.

Tänkte försöka komma igång och blogga oftare. Men ibland är det så himla mycket lättare att ladda upp ett foto på Instagram. Ibland behöver man inte ens skriva något, utan bilden får tala för sig själv. Egentligen handlar det kanske om lathet?

Mina dagar går just nu åt att njuta av sommaren, och att skriva affärsplan. Jag har så blandade känslor kring detta att starta egen firma. Jag är peppad till tusen, för jag älskar ju det faktum att få jobba med något man faktiskt tycker en vara bra på. Men samtidigt är det så många frågetecken som dyker upp i huvudet. Och dessa frågetecken förvandlas ibland till ifrågasättanden. Kommer det funka? Kommer det går runt? Tänk om jag inte få några jobb? Kommer jag klara detta alldeles själv? Rädslor. För lika pepp och motiverad som jag faktiskt är av att starta eget, är jag lika rädd. Livrädd faktiskt. Men jag vill inte låta min rädsla stoppa mig. Jag tänker göra detta! Jag tänker visa alla som ryckt lite på axlarna åt mig, att jag faktiskt visst kommer fixa det här. Visa mig själv att jag faktiskt kommer fixa det här. Men jag känner mig samtidigt så himla ensam. Hade varit skönt att prata med någon. Gråta ögonen ur sig. Jag gjorde faktiskt det igår kväll, för att vara helt ärlig. Jag bröt ihop. Men jag ska göra detta. Jag ska!

I can do this.

2 kommentarer:

  1. men halllååå. klart du fixar det!!! STOR kram från en du inte har en aning om vem de är, men som är såå avundsjuk på din talang med hår!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för dina fina ord, vem du nu än är! :)

      Radera