lördag 15 november 2014

Nyp mig hårt i armen, jag drömmer.

I onsdags höll jag på att svimma när jag fick reda på att jag vunnit veckans piff från Hela Sverige syr-tävlingen, där man kunde vinna en symaskin + en overlock som  använts av deltagarna i Hela Sverige syr. 

Loggade in som vanligt på Facebook och såg på programmets Facebook-sida att jag vunnit. Jag fattade inte först, var tvungen att gnugga mig lite i ögonen, var tvungen att ladda om sidan, för jag kunde verkligen inte förstå att jag vunnit. Det dröjde inte många minuter förrän det dimper ned ett stor brev från TV4 adresserat till mig, i brevlådan. Och det var liksom då jag fattade på riktigt. Jag skrek typ rakt ut!

Bidraget jag vann med är en klänning som en gång i tiden varit min mormors. Jag vet inte om det var mamma eller min syster som tänkte göra sig av med den, men jag räddade den då jag älskade det gula, svartprickiga tyget och tänkte att den här kan jag ge nytt liv. Så jag sydde om den.

Gissa om jag är toksugen på att sy en massa nu! Jag älskar ju att sy. Det är min allra bästa hobby, när jag vill känna mig fri från stress. Att se något skapas, utvecklas, till färdigt resultat. När jag syr känner jag ingen stress. Då mår jag bra! Lite som terapi faktiskt, skulle man kunna säga. 

Ah, nu längtar jag tills mina maskiner kommer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar